piątek, 24 lutego 2017

Kołderka za jeden uśmiech i szycie fal


Uszyłam taką  kołderkę.


 Jest to  “Kołderka za jeden uśmich”. Pojedzie do Wiktorka.
   Wiktorek wybrał tematykę  i głównych bohaterów. Jak widać - są to
 rybki z filmu “Gdzie jest Nemo?” 
    A to tył kołderki :


Rybki powinny znaleźć się w wodzie.

To był pomysł, który zainspirował  mnie,
 by wodę uszyć  po łuku.

 Nie szyłam jeszcze w ten sposób i był to najwyższy czas, 
by się przekonać, czy sprostam zadaniu.
Poszperałam  na niezawodnym you toubie i znalazłam
Genialna kobieta, fantastyczne efekty.
Moje nie są tak spektakularne, gdzie tam  moim szmatkom 
do tych  ślicznych -zagranicznych ,
 ale jestem  zadowolona. 
 Jak to robiłam ?

Ucięłam paski  tkaniny

Ustaliłm sobie, że fala ma się zmieścić w szerokości  3,5  cm  tzn. między 
 najwyższym a najniższym punktem fali będzie  ok .3,5 cm
Ułożylam paski tkanin lewa strona na dole a prawa na górze, 
następny pasek też tak samo :lewa na dole a prawa na górze.


 Ułożyłam je na zakładkę, tak żeby  jeden na drugi zachodził
 ciut więcej niż cała fala
Dla pewności , że w trakcie krojenia paski mi się
 nie przesuną, skleiłam je taśmą malarską. 



Za pomocą giętkiego krzywika, narysowałam
  spieralnymi mazakami zygzak fali




Teraz cięcie i  oto dwa paski, idealnie do siebie pasujące





Zszywanie:

Składam paski, prawa stroną do prawej 





Stopka krawędziowa i mój ulubiony pomocnik bardzo ułatwią
 równe zszywanie . 
Pilnuję, by dokładnie się schodziły manewrując  nimi, 
zatrzymując się, poprawiając ...... Aż zszyję.





Oto efekt .





Cała kołderka jest w fale i każda fala została tak właśnie uszyta.
  Proste ? proste , pewnie, że proste. Znaczy krzywe, bo przecież to fale.

Mam nadzieję, że Wiktorkowi się spodoba.

Wiadomo, naszą nagrodą jest  Jeden Uśmiech ,
 więc licząc wszystkie  kołderkowe cioteczki 
powinien to być  radosny i długi  śmiech .

Brat Wiktorka - Igor , dostanie podusię

 
  Dużo zdrowia chłopaki !

17 komentarzy:

  1. świetne, pomysłowe i do tego piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł, a sam motyw wręcz idealny na kołdrę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie szyjesz. <3 Kołderka jest śliczna i bardzo radosna. Brawo dla Ciebie. :)

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł, a sam motyw wręcz idealny na kołdrę สมัคร D2BET

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł :) Bardzo ładna praca, kołderka jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu! Jak dawno Ciebie nie odwiedzałam! Ty byłaś u mnie... dziękuję :) Kołderka wspaniała! Interesujący jest ten giętki krzywik. Hmmm...? Co to? Skąd to? Pozdrawiam... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna kołderka. Masz wspaniałe wyczucie koloru.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak widzę pracy włożyłaś bardzo dużo w tą kołderkę, ale efekt zachwycający.

    OdpowiedzUsuń
  10. ale ładna narzutka i podziw, że sama wykonałaś :) Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie uszyte! Kołderka w fale to naprawdę oryginalny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie urocze. Bardzo pięknie wykonane oraz z jaką precyzją. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna kołderka! Gratuluję pomysłu i umiejętności! A co powiecie na równie ciekawe propozycje do domu, takie jak te plakaty https://studioplama.pl/kategoria/fotografia-plakaty/ ? Mogą one być zainspirowane różnorodną tematyką – jednym z popularniejszych motywów przewodnich jest architektura. Niebanalne dekoracje w formie zdjęć prezentujących kultowe budynki to doskonały wybór z myślą o urozmaiceniu każdego wnętrza.

    OdpowiedzUsuń